Sunday, 24 July 2016 13:03

Bob Proktor piše o......Kako trajno slomiti lošu naviku

Written by 
Rate this item
(1 Vote)

Znati kako slomiti lošu naviku, vredno je zlata! Kažem to, jer dok dobre navike mogu da proizvedu željene rezultate u životu, loše navike mogu sve uništiti. Biću prvi koji ću priznati da imam neke navike koje mi ne služe dobro. Svako ih ima. Trik i jeste u tome da ih postanemo svesni i zatim odvojimo vreme da ih iščušamo iz našeg života. Pre nego što dublje zagazimo u ovu temu, hajde da ustanovimo šta je navika.

„Ne ta noga, druga noga!“

Navika je ideja koja je posađena u bašti vašeg podsvesnog uma i zatim konstantno zalivana. Nakon dovoljnog vremenskog perioda, vi se ponašate prema toj ideji bez ikakvog svesnog angažovanja – bez razmišljanja. Dozvolite mi da vam dam primer o tome kako se navika stvara.

Zamislite da navlačite pantalone izjutra. Koju nogu prvo stavljate u nogavicu? Ja stavljam moju desnu nogu. Ako bih pokušao da stavim prvo moju levu nogu u nogavicu, zateturao bih se i pao. Zašto? Zato što kada sam bio dečak, neko je bio tu i držao mi pantalone. Zatim je rekao: „Stavi nogu unutra. Ne, drugu nogu!“

Vidite, on je pripremio pantalone kao da on treba da ih obuče. I ubrzo, ja sam to radio kao što je taj neko to radio. Oni su usadili tu ideju u moj um i hranili je kroz ponavljanje. Naravno, vi ne stvarate navike samo radeći produktivne stvari kao što je oblačenje. Vi razvijate navike da biste postigli sve ono što radite, a neke od njih i nisu tako produktivne.

Ispovest o mojoj prošlosti

Ranije sam stalno sedeo po kafanama. E pa, jednog dana sam otišao u moju omiljenu ustanovu, podigao čašu i pogledao naokolo. Pomislio sam: „Ovde su sve propalice!“ Spustio sam čašu i rekao: „Nikada se ovde više neću vratiti, nikada ovo više neću piti.“ I nikada i nisam. Ali znate li šta sam uradio?

Sav novac koji sam trošio na piće, počeo sam da trošim na kladionice i konjske trke. I tako sam prestao da pomažem vlasniku kafane da se obogati, ali sam počeo da hranim konje. Onda sam jednog dana konačno shvatio: Ako svesno i marljivo ne zamenite lošu naviku dobrom navikom, automatski ćete stvoriti drugu nezdravu naviku.

Promena jedne ili dve navike pravi ogromnu razliku

Ne biste trebali da pokušavate da promenite više od dve navike odjednom. To bi vas preterano opteretilo i ne biste nijednu promenili. Međutim, ako odaberete samo jednu ili dve navike da promenite, i držite se tog plana dok vaše novo ponašanje ne postane automatsko, to će napraviti ogromnu razliku u vašem životu. Dozvolite mi da vam dam primer.

U ranim 70-im, unajmili su me da treniram sve agente Prudenšal osiguravajuće kuće u Americi. Trenirao sam ih da rade samo dve stvari...Da stvore naviku da budu ispred potencijalnog klijenta pre 9 sati ujutro, i svakoga s kim su pričali pitaju da kupi osiguranje vredno $100,000. Rekao sam agentima da ne moraju da postignu prodaju, samo da svakom potencijalnom klijentu daju mogućnost da kaže ne. E pa, prodaja u toj kompaniji je porasla za stotine miliona dolara! Menjanjem samo dve navike. Dakle...

Koju naviku želite da promenite?

Menjanje navike iziskuje prilično energije i razumevanja, ali vam garantujem da je vredno truda. Evo kako da trajno slomijete lošu naviku.

Prvi korak

Zapišite jednu stvar – cilj, san, taj izazov koji još uvek niste prevazišli u životu. Podsvesni um se hrani detaljima, zato opišite to sebi što življe možete. E sad, zapamtite, ako pokušavate da slomijete naviku koja vam ne služi, a ne radite na tome da je svesno i marljivo zamenite nečim dobrim, stvorićete drugu nezdravu naviku. Priroda se gnuša vakuuma. Pitanje koje ljudi često postavljaju je kako prepoznajete da je neka navika loša? Prepoznajete je procenjivanjem svog ponašanja. To je ponašanje koje vam daje rezultate koje ne želite.

Drugi korak

Zapišite svaku asocijaciju koju vezujete za ovu naviku/ponašanje/rezultat. Zapišite sve što vas podseća na to... i dobro i loše. Sve što vam pomisao na tu naviku donosi u um. Zapišite to u kristalno jasnim detaljima. Dalje, zapitajte se šta bi bila potpuna suprotnost onome što ste zapisali. Zatim, na drugom listu papira, zapišite ponašanje koje je suprotno od ponašanja koje želite da promenite. Kada ste završili, spalite parče papira koje na sebi ima zapisano negativno ponašanje. Iako je ovo samo simbolički gest, važno je da taj papir uništite.

Treći korak

Zapisujte pozitivno ponašanje tri do pet puta svakoga dana i čitajte ga često. Konačno, nova ideja će početi da pušta koren i vašem podsvesnom umu, što će oduzeti snagu staroj navici. Negativna navika će odumreti zbog manjka nege, a pozitivna će zaživeti.

Četvrti korak

Vreme je da dođemo do same suštine navika – vaših paradigmi.

Postavite sebi sledeća pitanja o navici koju želite da promenite:

  • Zbog čega ovo radim?
  • Kakav dokaz imam da je to dobra ideja?
  • Odakle sam stekao takvu ideju?

Nastavite sa „kopanjem“ dok ne iscrpite svaki mogući scenario.

Konačno, sada kada znate šta je vaša paradigma po pitanju teme koju ste odabrali, stvorite afirmaciju koja će vam pomagati u reprogramiranju vašeg uma. Afirmcija bi trebala da bude suprotnost od vaše paradigme. Odaberite danas neželjenu naviku  i prolazite kroz ovaj proces svakoga dana. To će vam promeniti život.

Za stvaranje pozivitnih rezultata, neophodno je razmišljanje. Zato 5. novembra, organizujemo mega seminar „Od razmišljanja do rezultata“ u Beogradu u Sava Centru, na kom ćete naučiti kako da stvorite bilo koji rezultat koji poželite. Pridružite nam se na ovom jedinstvenom seminaru i osigurajte svoju željenu budućnost >>www.bobproktor.com

Za vaš uspeh,

Bob Proktor

 

Read 1807 times Last modified on Sunday, 24 July 2016 13:15

Leave a comment

Unesite Vaš komentar ovde ...