Thursday, 22 September 2016 15:14

Poboljšajte odnose sa bliskim ljudima kroz asertivnost

Written by 
Rate this item
(0 votes)

Da li se borite da tražite ono što želite? Da li trpite neke stvari samo da biste imali miran život? Strah Vas parališe? Da li biste želeli da asertivno kažete šta želite? Kada tražite ono što želite i postavite granice oko onoga što ne želite, Vi vladate ključnom životnom veštinom. Međutim, ponekad, u svom entuzijazmu za vežbanjem ove veštine, često dobijemo partnera koji se zatvara u sebe, ili se ljuti i bude ozlojeđen.

Evo nekoliko saveta kako da razvijete svoju asertivnost kako biste produbili, ojačali i obogatili svoj odnos sa bliskim ljudima i tako izbegnete zamku otuđenja.

1. Budite jasni

Biti asertivan počinje sa saznanjem šta možete ili ne možete da budete, uradite ili imate. Ovde je korisno postaviti pitanje:” Šta bih želeo/la da se dogodi? Fokusiranje na željeni ishod otvara naš um  sprečava nas da uronimo u pasivnost ii razmišljanje žrtve i pomaže nam da budemo jasni i koncizni sa onim stvarima koje želimo i onim koje ne želimo.

2. Postavljanje granica

Jednom kada shvatite kakav ishod želite, podelite ga sa partnerom. Obratite pažnju na način na koji postavljanje granica utiče na Vaše telo. Sa vežbom, možete jasno osetiti kada zaista izražavate svoja osećanja. Može biti veoma prijatno izraziti svoje potrebe i želje na glas.

Dobar način za postavljanje granica je: “Kada ti..(radiš nešto što mi smeta), ja se osećam..(osećanje koje ide uz to iskustvo kao npr tuga, bes ili strah). Ono što bih te zamolila/o, tražila/o od tebe (navedite ponašanje koje želite)“. Ovo su jednostavni načini asertivnosti dok održavate konekciju sa partnerom.

3. Neka Vam izražavanje potreba i želja pređe u redovnu naviku

Možete izgraditi svoju asertivnost vežbom. Vežbajte pričanje o svojim potrebama na dnevnom nivou. Kada jasno govorite o stvarima koje su manje kontroverzne, kao npr gde ćete ići na večeru, traženje pomoći oko kućnih poslova, i Vi i Vaš partner se navikavate na Vašu asettivnost. Tako, kada nastanu veći problemi, Vi ćete zajedno sa partnerom imati zdrav proces u bavljenju sa razlikama u potrebama i imaćete veće poverenje u elastičnog Vašeg odnosa.

4. Dajte onoliko koliko dobijate

Asertivnost je dvosmerna ulica. Ako želite da se Vaše granice poštuju, morate biti učtivi prema Vašem partneru. Ako on/ona traži pola sata posle isteka radnog vremena da se odmori, poštujte to. Uvažite njegova/njena prava i poštujte njegove/njene odluke.

Još uvek imam mesta za Asertivni trening koji počinje 28.septembra u Educomu (Somborski bulevar 51/II/5). Prijavite se na mejl This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ili na telefon 065 40 80 106.  

Za Educom magazin, Kristina Žigić

 trenera asertivne komunikacije i emocionalne pismenosti u okviru Psihopolis Instituta

Read 231 times Last modified on Thursday, 22 September 2016 17:44

Leave a comment

Unesite Vaš komentar ovde ...