Tuesday, 27 December 2016 12:01

Kako vežbati yogu?! Savete daje instruktorka hatha yoge Radmila Radomilović

Written by 
Rate this item
(0 votes)

Ovo je jedno od prvih pitanja koje ljudi postave kada se susretnu sa yogom. Potom slede rečenice tipa “Nisam ja za yogu”, “Nisam, razgiban(a) da bih mogla nešto da uradim”, “Ne mogu da se opustim”…i slicne ograničavajuće izjave. Moje pitanje je uvek: Da li ste probali? Da bi nešto saznali, morate probati, zakoračiti u to i videti na sta ste spremni.

Onda mozete i odustati i reći “Nije to za mene”. Yogu vežbamo da bi bili razgibani. Svako ko je razgiban, jednom je počeo . Ne dozvolite da vam kruto telo bude izgovor da nikad ne počnete s vežbanjem yoge, jer ce takvo i ostati. Počnite vežbati u stanju u kom se trenutno nalazite. Mojim vežbačima uvek savetujem da ne procenjuju svoje vezbanje prema tome koliko mogu ili ne mogu da se istegnu, nego po osećaju koji imaju dok to rade. Ne možemo svi sve, ali svako može nesto. Procenite sopstveni osećaj i znaćete da li vam prija. Nikad se nemojte osećati bespomočno zato što nešto ne možete ili ne možete dugo da izdržite u nekom položaju ili zato što ga ne radite “kao sa slike”.

Praktikovanjem yoge pomeramo granice, što ne možemo danas, moći ćemo sutra. I upravo su to izazovi koji vas pokreću, mene jesu. Tako se “kreće na put”, otisnite se na isti jer nikad ne znate gde će vas odvesti. Ali morate napraviti prvi korak. “Ne dozvolite da vas ono sto ne možete, zaustavi da uradite ono sto mozete”!

Vrlo često koristim izraz GRANICA , u yogi i u životu. To je tačka u kojoj savladavate veliki izazov i u kojoj pomerate tu istu granicu. Uzbudljiv osećaj, i u telu i umu. To je ona tanka linija između udobnosti i neudobnosti, u kojoj osećate da ste dostigli svoje krajnje granice. Ali samo za taj momenat, taj dan. Uskoro ćete se uveriti da se ta tačka pomera iz dana u dan. Primetićete da vaša fizička granica nije isto što i vaša mentalna granica. Budite fleksibilni prema sebi i prilagodite vežbanje uzimajući u obzir obe granice. “Osvestite vas današnji maximum i budite zadovoljni” je ono što često ponavljam na časovima i u momentima dok izvodimo položaje.

Usporite kada se približite vašoj granici udobnosti i prijatnosti. To je mesto gde ćete sačekati i samo BITI. A kad je dostignete, telo će se konačno osloboditi, otvoriti I postaviti vam novu granicu. Ne zalećite se – to bi bilo uvredljivo po vaše telo, telo će vam u tom slučaju pružiti otpor, neće moći ispratiti vašu nameru da odjednom možete sve i boleće vas. Budite strpljivi i prepoznajte onaj unutrašnji “glasić” koji će vam reći “kreni” kad se um i telo nađu u balansu. Dopustite telu da vas pusti “unutra”. Ostanite prisutni duhom i pažnjom za vreme vežbanja. Neka vase misli budu zaokupljene vežbanjem i istančanim osećajima tela u momentu kad vežbate. Budite u sadašnjem momentu. Budite kontemplativni, poštujte svoje telo, osetite ga. Tako vežbanje postaje razgovor sa telom, a zadovoljstvo stanje duha. Yoga je proces u kome nije potrebno savršensto. To je kao i život, nije savršen. SAVRŠENO je samo REĆ i samim tim ne postoji čak i kad se izgovara. Ali uprkos tome, težimo višem, boljem , jačem, kopletnijem osećaju svog BIĆA.

Za kraj odaću vam jednu tajnu. Jel ste spremni?! NE POSTOJI SAVRŠEN POLOŽAJ. Postoji samo osećaj u kojem se osvesti zadovoljstvo pokreta, sreća u srcu, kontrola misli, harmonija u duši, balans u telu. Postoji blaženstvo sa sopstvenim bićem. I najbliže je pojmu SAVRŠENSTVA.

Za Educom magazin piše,

Radmila Radomilović

 

Read 585 times Last modified on Tuesday, 27 December 2016 12:31

Leave a comment

Unesite Vaš komentar ovde ...