Monday, 23 January 2017 11:50

6 stvari koje morate uvrstiti u jutarnju rutinu, ako želite uspeh!

Written by 
Rate this item
(0 votes)

Kažu da se po jutru, dan poznaje. Kakva su vaša jutra, da li se, kao i većina ljudi borite sa krevetom ? Često vam se desi da prespavate, zakasnite na posao, ili neki događaj? Nadam se da će vam ovih 6 stvari, koje su zajedničke velikom broju najuspešnijih ljudi, pomoći da svako jutro započnete puni energije.

1. Ustanite ranije

Mnogi istorijske i poznate ličnosti poput Napoleona, Hemingveja, Linkolna, Franklina, Ričarda Bransona, Armstronga i većine najbogatijih ljudi na svetu, ustajale su i ustaju u periodu od 4 do 7 ujutru.

„Kada ustanete u 5 ujutru, većina sveta spava i to vam daje ogromnu mentalnu snagu.“ Robin Šarma

Ranim ustajanjem, ne samo da jačate volju i samokontrolu, već i gradite samopouzdanje, jer vam svaki dan počinje pobedom nad krevetom. Mnoge velike ideje i dela su nastala baš u ovom periodu. Najbolje od svega je to što će te imati svoje vreme i mir, da se posvetite, vama bitnim stvarima. Ponavljam, većina ljudi spava i male su šanse da će vas neko ometati i dekoncentrisati u vašem radu.

Mali savet, od mene, nešto, što je meni pomoglo da lakše ustanem u 5 ujutro. Naredno veče, kada budete postavljali alarm, izaberite najiritantnije zvono i podesite maksimalnu jačinu zvona. Takođe, telefon, ostavite u drugoj prostoriji, tako da ujutro, kada zazvoni, morate da ustanete iz kreveta.

2. Trenirajte

„Samopouzdanje dolazi od discipline i treninga.“ Robert Kiosaki

Pored toga što je trening u ranim jutarnjim časovima najbolji za vaše telo i cjelokupno zdravlje, on podstiče lučenje hormona sreće. Kada vežbate ujutru, metabolizam se „podiže” i ostaje tako nakoliko sati, pa čak i 24 časa. Trenirajući ujutru, osetićete da vam je kondicija daleko bolja tokom čitavog dana i bićete poletni i aktivni bez velikog zamora. Bićete zadovoljniji samim sobom, jer znate da činite nešto za sebe i organizam. Dnevne obaveze i problemi će vam izgledati lakši i lakše ćete se odmoriti nakon završenog posla, a samim ti i uveče lakše zaspati.

Ne kaže se uzalud „u zdravom telu – zdrav duh”.  Ukoliko redovno upražnjavate jutarnji trening i vaša mentalna sposobnost će se pojačati. Krv će vam se brže pročisti i time u mozak dolaze veće količine kiseonika koje podstiču njegov rad (lakše ćete pamtiti). Primetićete manje glavobolja, zamaranje uma i jako dobru koncentraciju, što naravno pomaže u poslu. Nakon treninga i više krvi u mozgu, stiže treća stvar.

3. Uradite najteži zadatak za taj dan

Ukratko, kada prvo uradite najteži zadatak, ostatak dana, kao i vaša lista obaveza, biće mnogo jednostavnija i lakša za uraditi. Dodatno olakšanje je što ujutro imate više snage, mira i volje za ovakve stvari.

4. Izdvojite pola sata za motivaciju

„Kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje ni kupanje, zato ga i preporučujemo svakodnevno.“Zig Ziglar

Činjenica je da, što više trošimo energije i volje, to nam treba više motivacije. Posebno kada nam ne ide baš sve od ruke. Najbolje vrijeme za motivaciju je jutro, jer se još uvek pripremate za posao, rad i obaveze. Motivisati se možete na razne načine. Čitajući knjige uspešnih ljudi, koji vas inspirišu. Gledajući motivacione snimke govornika i uspešnih ljudi, a ima ih gomila na internetu. Možete čak i pronaći motivaciju u svom životu, tako što ćete prolaziti kroz sva postignuća koja se ostvarili. Napravite neki svoj dnevnik, u kojem će pisati sva vaša postignuća i vrline i sve ono zbog čega ste vi posebni.

5. Izdvojite vrijeme za zahvalnosti i afirmacije

Imate gomilu literature i tekstova na internetu o pozitivnom učinku afirmacija i zahvalnosti. Ukratko, afirmacije su rečenice koje ponavljate sebi, toliko dugo, da vam se jednostavno ucrtaju u um. Možda vi već i radite afirmacije, ali možda niste ni svesni. Kada vas neko upita, kako ste, a vi odgovorite onako, ili bilo je i boljih dana, time šaljete informaciju nazad u svoj um i gradite svoj mentalni stav. Ako vam pređe u naviku, da se stalno žalite i pričate loše o svom životu, male su šanse da će vam biti bolje.

Ovaj citat je toliko jak i moram da ga podelim sa vama. “Ono što pričaš to i misliš. Ono što misliš, to i jesi.”

Napravite listu afirmacija, i naučite je napamet. Afirmacije mogu biti tipa: osećam se odlično i srećno, jer svakodnevno imam više novca, nego što mogu da potrošim… Pustite sebi mašti, na volju. Zahvalnosti su spisak stvari, na kojima ste zahvalni u svom životu. To mogu biti razne stvari, npr. zahvalan sam na odličnom zdravlju, na novom poslu, na stanu…. bilo šta, na čemu ste zahvalni. Kada u vašu rutinu, ubacite afirmacije i zahvalnosti, budite sigurni da ćete postati mnogo pozitivnija i vedrija osoba.

6. Isplanirajte dan

„Nesupeh u planiranju je planiranje neuspeha.“ Alan Lakein

Izdvojite mali deo tog jutarnjeg vremena, da isplanirate sebi dan. Puno je lakše ići kroz dnevne obaveze, ako znate šta i kada trebate da uradite.

Napišite nekoliko dnevnih zadataka ili ciljeva, koje bi želeli da uradite taj dan, a zatim se ostatak dana, potrudite da to ispunite. Kada na kraju dana, prcrtate svoju listu, preplaviće vas osećaj zadovoljstva, jer ste ispunili ono što ste i zacrtali. Na taj način, gradite samopouzdanje i poverenje u svoje sposobnosti.

Izvor: www.oazaznanja.com

Read 1032 times Last modified on Tuesday, 24 January 2017 15:26

Leave a comment

Unesite Vaš komentar ovde ...